پایان نامه پیرامون نارساخوانی,پایان نامه رشته روانشناسی,تحقیق پیرامون کودکان,تحقیق نارساناخوانی,تحقیق نوروسایکولوژی,دانلود مقاله کودکان استثنایی,شیوه های درمانی نوروسایکولوژی,کارآمدی خواندن,نارساخوانی,نارساخوانی تحولی
دانلود تحقیق اثرات درمان نوروسايكولوژي در كارآمدي خواندن دانشآموزان مبتلا به نارساخواني تحولي
دانلود تحقیق با موضوع اثرات درمان نوروسايكولوژي در كارآمدي خواندن دانشآموزان مبتلا به نارساخواني تحولي،در قالب word و در 278 صفحه، قابل ویرایش، شامل:فصل اول: مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت مسأله اهداف، سؤال ها و فرضیه های پژوهش متغیرها و تعریف نظری و عملیاتی آن ها خلاصهفصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقاتبخش اول: مبانی نظری تعریف اختلال های یادگیری سیر تحول تاریخی اختلال های یادگیری دوره بنیانگذاری: تحقیقات نخستین درباره مغز دوره انتقالی: مطالعه بالینی کودکان دوره یکپارچگی: رشد سریع برنامه های مدارس دوره معاصر (از سال ۱۹۸۰ تاکنون) طبقه بندی اختلال های ویژه یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR 44اختلال خواندن اختلال در ریاضیات اختلال بیان نوشتاری اختلال یادگیری که به گونه دیگر مشخص نشده است (NOS) تعریف خواندن تحول خواندن مدل های خواندن مدل پایین ـ بالا و مدل بالا ـ پایین مدل تعاملی جبرانی مدل پیوندگرایی مدل آوایی مدل ببین و بگو مدل تعادل خواندن بیکر نارساخوانی تعریف نارساخوانینشانه های بالینی نارساخوانیاختلال های همراه با نارساخوانی اختلال های جانبی شدن اختلال های سازمان یافتگی فضایی ـ زمانی نابهنجاری حرکات چشم ها تأخیر زبان گفتاری اختلال های ادراکی اختلال حافظه کوتاه مدت اختلال نارسایی توجه (ADD) و ADHD اختلال های رفتاری شیوع نارساخوانی تاریخچه نارساخوانی سبب شناسی نارساخوانی عوامل ژنتیکی عوامل عصب شناختی تقارن نیمکره های مغزی غلبه طرفی مغز عوامل حرکتی عوامل شناختی عوامل رفتاری عوامل محیطی عوامل عاطفی دیدگاه های مختلف در مورد نارساخوانی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی طبقه بندی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی نارساخوانی اکتسابی نارساخوانی تحولی فرآیند شکل گیری مدل تعادل خواندن از دیدگاه بیکر عملکرد نیمکره های مغزی از دیدگاه بیکر طبقه بندی نارساخوانی تحولی از دیدگاه بیکر نارساخوانی نوع L زبان شناختی نارساخوانی نوع P ادراکی بررسی اعتبار طبقه بندی نارساخوانی نوع P/L سبب شناسی نارساخوانی تحولی نوع P/L شیوه های درمانی نوروسایکولوژی از دیدگاه بیکر بخش دوم: یافته های پژوهشی خلاصهفصل سوم: روش تحقیقطرح تحقیق روش های آماری تعریف جامعه آماری و ویژگیهای آن روش نمونه گیری و حجم نمونه ابزارهای پژوهشی آزمون وکسلر کودکان آزمون اختلال خواندن آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک اقتباس شده از پرسش نامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV جعبه آموزشی لامسه ای برنامه نرم افزاری HEMSTIM فرآیند تشخیص و روش اجرا فرآیند طبقه بندی دانش آموزان نارساخوان براساس مدل تعادل خواندن بیکر فرآیند اجرای شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر تحریک خاص نیمکره ها از طریق کانال دیداری (HSS-VIS) تحریک خاص نیمکره ها از طریق کامال لامسه ای (HSS-tac) خلاصهفصل چهارم: تجزیه و تحلیلارائه نتایج کمی توصیف داده ها تحلیل داده ها تحلیل واریانس آمیخته (۳ ۲) فرضیه اول: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر میزان دقت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L فرضیه دوم: الف) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعL فرضیه دوم: ب) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعP فرضیه سوم: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان سرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p خلاصهفصل پنجم: بحث و نتیجه گیریبحث و تحلیل درباره یافته ها محدودیت ها پیشنهادات کاربردهای آموزشی و پرورشی منابع چکیده پایان نامه:در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت. به منظور انجام این پژوهش، ابتدا تعداد 165 نفر از دانش آموزان مشکوک به نارساخوانی در مقطع ابتدایی از پایه های سوم، چهارم و پنجم به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به صورت تصادفی انتخاب و سپس از میان آن ها تعداد 60 دانش آموز پس از اجرای آزمون های تشخیصی (از جمله آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون اختلال خواندن، آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک) به صورت هدفمند برگزیده شدند. سپس، آزمودنی های نارساخوان بر مبنای مقیاس طبقه بندی بیکر، در چهارگروه آزمایشی وگواه نوع L/p (تعداد هر گروه 15 نفر) به صورت تصادفی جایگزین شدند. پس از اجرای پیش آزمون در هر دو گروه، گروه های آزمایشی نوع L/p به مدت 20 جلسه، تحت درمان شیوه های نوروسایکولوژی (HSS) قرار گرفتند. اما گروه های گواه نوع L/p، هیچ گونه روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایشی و گواه، پس آزمون (بلافاصله پس از اتمام درمان) و آزمون پی گیری (پس از گذشت 4 ماه) به اجرا درآمد. در پایان داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل واریانس آمیخته، تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و آزمون t وابسته، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهشی حاکی از آن بود که اولاً مداخله های نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر سبب افزایش میزان دقت و درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L گردید. هم چنین این شیوه ها موجب افزایش میزان درک وسرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p گردید. ثانیاً، کاربرد این شیوه های درمانی موجب پایداری اثرات درمان (پس از گذشت 4 ماه) در این گروه از کودکان شد.
من می خواهم این فایل را خریداری کنم
برچسب ها:
نارساخوانی شیوه های درمانی نوروسایکولوژی کارآمدی خواندن نارساخوانی تحولی تحقیق نوروسایکولوژی تحقیق پیرامون کودکان دانلود مقاله کودکان استثنایی پایان نامه رشته روانشناسی پایان نامه پیرامون نارساخوانی تحقیق نارساناخوانی